Saturday, June 20, 2009

Ketibaan Mosha dan Maksu (Sabtu, 20 Jun 2009)


Hari ini, pagi-pagi lagi dah bangun...teruja sampai tak lena tidur. Jam 7.30 pagi I ngan sunny boy keluar menuju ke Narita Airport untuk menjemput mosha dan maksu yang datang dari KL. Selalunya saya tak pernah pun pergi menjemput any guest yang tiba dari KL...masa mak datang pun mak naik bas je dari airport tapi tak tau la ngape...rindu gamaknya dengan mosha...sanggup saya drive jauh-jauh ke Narita tu. Setiba di Narita, dia orang dah menunggu di pintu ketibaan. Alhamdulillah, terus bawak diorang balik rumah.

Sampai di rumah, maksu dan mosha jadi santa claus mengagih-agihkan barangan dan hadiah yang dibawa. Ada rendang kerang kiriman dari ucu, kuih bahulu kemboja dari cik kiah, kusyen yang dibelikan datin permaisuri dan macam-macam lagi makanan yang dibawa maksu dan mosha. Terimakasih su...kesian maksu kena turun naik teksi dan jalan kaki nak pergi beli barang-barang yang I pesan. Ha kau...sebeban maksu beli cili merah ngan cili padi. Suka PA kita bila tengok stok cili tu....terus buat ngam choy (sambal ketuk ikan bilis). Agaknya keletihan, maksu dan mosha terus tidur sampai ke petang.


Petang itu, I cuma dapat bawa diorang jalan-jalan dekat ngan rumah je, of course 100 Yen tu semestinya maggi la kan. Sebelah malam pulak bawa diorang pusing-pusing naik kereta sebab hujan pastu sempat lagi singgah Hard Rock Cafe sebab diorang nak beli souvenir kat situ. Kesian diorang tak dapat posing kat Hard Rock sebab ari hujan. Tiba di rumah dah hampir jam 2 pagi. Okay nanti kita sambung cerita besok hari pulak ye.
ni kat kedai 100 yen yang kat belakang rumah kita

2 comments:

  1. kak.... ngape kak aty ngan maksu x bwk blk je kedai tu... mcm dh x cukup tangan dah dinda tgk.... kak aty, mak su bile kita leh berfoya2 sesama bergurau senda ek. Thanx for the kuih baulu ala2 Jepun @ cozy corner...

    ReplyDelete
  2. nana: skang pun boleh na kalu stakat nak befoya2 tu....ari pun ujan ni ari...rosak lagi plan dorang...tu la smalam aku dah suruh pegi disneyland tak nak..nak pergi ni ari...kang ke dah kantol...hahahahaha

    ReplyDelete